ترانسمیتر دما چیست

شما در اینجا با مفهوم ترانسمیتر دما ، کاربرد انواع تجهیزات و محصولات ترانسمیتر دما آشنا میشوید

ترانسمیتر دما یا تمپرچر ترانسمیتر Temperature Transmitter (ترانسمتر حرارت) یکی از تجهیزات الکتریکی ابزار دقیق میباشد که بین یک سنسور دما ( ترموکوپل ، آر تی دی یا ترمیستور ) با تجهیزات اندازه گیری یا کنترل دما مانند پی ال اسی، دی سی اس ، کنترلر، دیتا لاگر، رکوردر ارتباط برقرار می کند. به طور کلی ترانسمیتر دما (ترانسمتر حرارت) سیگنال را از سنسور دما دریافت میکند و پس از ایزوله کردن ، تقویت ، فیلتر نویزها و خطی کردن ، یک سیگنال یا کمیت استاندارد را به تجهیزات کنترل دما ارسال می کند. معمولا سیگنال خروجی ترانسمتر حرارت 2 الی 20 میلی آمپر است که جهت بکارگیری تجهیزات کنترلی مانند PLC مناسب میباشد.

عموما ترموکوپل یا ترموول دارای دو سیم مسی است که از طریق آنها به ترانسمیتر دما متصل هستند. بعد از اینکه ترموکوپل یا ترموول دما را تشخیص دهد از طریق این سیم های مسی مقدار دما را به ترانسمتر دما انتقال می دهد. از آنجا که مدار موجود در این نوع ترانسمیتر دو کاره استف به راحتی می تواند با استفاده از دو سیم دما را به آن انتقال داد و سیگنال خروجی را پس از تنظیم و استانداردسازی به تجهیزات کنترل دما ارسال کرد.

ترانسمیترهای دما از نظر چگونگی نصب به دو دسته تقسیم می شود
ترانسمیتر دمای هد مونت یا ( کله ای ) head mounted در داخل محفظة بالای سنسور قرار گیرند و ترانسمیتر دمای ریل مونت rail mounted ترا نسمیتر دمای ریلی در داخل تابلو و روی ریل‌ها نصب می شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.